CV -Vägen till arbete

17.06.2020

 

Hej är en bra början, dock är det inte lätt att få kontakt med rätt person som kan ge dig det arbete du drömmer om. Därför börjar vi med ett skapa ett CV där andra kan se vem du är, vad du kan och vad som gör just dig till en bra arbetare. 

En arbetsgivare kan få många CV och vet inte vem som är vem. Det kan vara bra att utmärka sig på ett bra sätt. Hur det går till får du information om på vårt introduktionsmöte. Vi hjälper dig så att du går från mötet med början till ett bra CV.

När en arbetsgivare kontaktar dig är det ofta för att de har sett någonting i ditt CV som de gillade. Därför är det nu viktigt att du levererar vad du har lovat. Du bör alltid ge mer än du lovar. Exempelvis; Du har skrivit ett fint och klart CV och berättar att du är social och punktlig. Då är det viktigt att du är i tid och öppen under mötet. Du kan annars betona andra egenskaper som exempelvis, jag är väldigt noga, då skickar du ett CV som är väldigt detaljerat och noga skapat. Du kanske väljer att trycka ut ditt CV i ett dyrare och finare papper. Du kanske har ditt CV i färg och ditt foto väl synligt.

Att vara koherent menas att din presentation överensstämmer med den du är.

Många människor tycker om personer som är "snälla och schyssta", det kan därför vara bra att vara kopplat till någon typ av volontär arbete. Du kan ta upp en personlig presentation i ditt CV utan att det tar upp för mycket plats

CV

FOTO

Adress, e mail adress och telefonnummer

Utbildning

Erfarenhet

Intressen, vad gör dig speciell

Referenser

    

 

Ett personligt brev;

Hej

Jag tycker det skulle vara väldigt roligt att arbeta hos er. Jag har varit intresserad av att hjälpa människor i så gott som hela mitt liv. Jag vill gärna att mina erfarenheter ska hjälpa andra. Jag har varit volontär i BbeBack Work under en tid. Vi har där lärt oss en hel del om arbetsmoral och även arbetat med personer som är väl integrerade i samhället för att lära av exempel. Jag glad om jag kan komma på ett personligt möte när det passar er  inom kort.

Vänligen 

xxx

   

© 2020 Städ & arbete
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång